tisdag 1 december 2009

Första inlägget...

Jaha, här kommer det, mitt första inlägg i bloggen. :-)

Jag har ju alltid gillat att skriva, så jag tänkte att kanske det här passar mig. Annars gillar jag mest att skriva för hand, det är något med att fylla sida efter sida med tankar och känna bläckpennans rispande på pappret. För bläckpennor måste det vara, jag gillar inte att skriva med blyerts det blir liksom inte rätt flyt i dom. Helst skulle jag nog haft en sådan där gammaldags fjäderpenna som man doppar i bläck. Det hade nog passat mig perfekt! Papperskvalitén är också viktig. Det ska vara lite tjockare, mjukt och ha en bra känsla i sig. Men nog om det, jag får väl se om det passar mig att sitta och knappa på ett tangentbord istället.

Har ägnat hela dagen åt mina hästar, det har varit en helt underbar dag! Efter den värsta hösten i historien (jag lovar, det måste ha varit det!) med ett regn som aldrig verkar ta slut och lera överallt, så har det äntligen blivit vinter! 4 minus, snö på marken och gnistrande sol. Det är ganska härligt att bo i Norrland ändå!

Red ut en sväng upp i skogen med Arigel. Det har jag längtat efter! Vägen dit upp gjordes iordning förra sommaren, men tyvärr blev det bara lagt på alldeles för grovt grus, så hästarna får jätteont i fötterna om jag försöker rida där. Men nu med snön så gick det alldeles utmärkt.

Med grenar tyngda av snö som hängde in över vägen, solen strålande och gnistrande i snön och så denna helt makalösa häst under sig som dansar fram i piaff och passage för bara tankens kraft. Det är magi i vardagen!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sen ut och fortsätta rida några hästar till!

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar