torsdag 10 december 2009

Pyssel


Jag älskar att pyssla. Faktiskt så gillar jag nästan det mesta där man får skapa något med sina händer. Men att bygga något, ett stall till exempel, tar ju ganska mycket tid och pengar. Pysslet däremot är ofta nästan helt gratis, man kan plocka en hel del från naturen. Dessutom så tar det i jämförelse inte särskilt lång tid innan man kan se hur fint det blir. Så julen är ju verkligen en favorit på året, då är det fritt fram att ägna all sin lediga tid åt att bara helt enkelt pyssla.
Jag har försökt ta några kort på det jag pysslat fram hittills, men det är liksom lite svårt både att få rätta julstämningen och att få några fina kort när det regnar och regnar och allt bara är grått...

Jag har i alla fall gjort en sak som jag aldrig fått göra tidigare - jag har planterat ut blommorna från höstkrukan, två alunrötter, i rabatten i skenet av en pannlampa i mitten på december! Jag tror att det här vädret är för att jag ska få äta upp min önskan om att flytta söderut som jag hade i mitten på förra vintern. Då kollade jag faktiskt på gårdar i Skåne på internet. Nu inser jag att om det är så här deras vinter är, så trivs jag faktiskt väldigt bra i Norrland. Under normala omständigheter. Det är inte det här.


Ett väldigt dåligt kort, men det röda är iaf en alunrot, nyplanterad.

Och här är vår bro.


Jag är faktiskt ganska nöjd med min adventsljusstake i år. Mossa från skogen, kristallprismor och lite fejksnö, så fick den ett helt annat utseende.















Jag ska se om jag kan ta lite mer kort på pyssel.
Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar