fredag 4 juni 2010

Dagens tankekort

"Det är ofta drömmen som har ett värde."


Så sant. Och drömmar har jag många. Jag går längs min egen väg och ser med nyfikenhet var den leder mig. Hittills har den lett mitt liv till oanade möjligheter. Mitt liv överraskar mig och jag har gett upp att försöka gissa var min väg kommer att bära mig. Det enda jag vet är att jag måste lyssna till min känsla och gå den själv, in i en framtid som blir så mycket mer spännande för att jag inte vet hur den kommer att se ut. Mina drömmar är mig värdefulla följeslagare på vägen.
Genom dom kan jag uppleva så mycket. Som känslan av de tunga runda smideshandtagen i mina händer när jag sakta öppnar de höga portarna som leder in i mitt ridhus av glas inne i skogen, ljudet av de tunga dörrarna som tyst glider upp, texten som står skriven ovanför portarna, ljuset som strilar in genom de stora fönstren och dansar på golvet av sand, lukten av ridhussand och solvarm skog utanför.
Kanske är det inte dit mitt liv kommer att leda mig, men genom drömmen har jag fått uppleva den känslan. Och däri ligger drömmens värde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar