fredag 25 juni 2010

Tålamod, svarta tavlan och den ädla vita

Det har hänt något så fantastiskt, så underbart att jag ryser och får tårar i ögonen när jag tänker på det. Min blåögde själsvän har äntligen börjat lita på mig! Tänk, efter allt vi gått igenom så har han äntligen släppt in mig.
Och det har låst upp stängda dörrar, öppnat nya möjligheter och låter oss dansa, dansa på riktigt. Nu leker vi och han känner på sin nyfunna styrka och stolthet, och tänk vilken kraft han har, min vackre vän! Så som jag alltid vetat att han har därunder alla skyddsmurar, men som jag ibland nästan tappade hoppet om att hitta igen. Tålamod lönar sig, och det var värt all tid som jag gett honom, och mer därtill, mycket mer. Han är mina drömmars häst.

På min svarta tavla i stallet står det här att läsa efter dagens ridpass:

"GALOPP kräver stabilitet i bäckenet för att hästen ska kunna organisera sin kropp in till den.
En häst som inte skjuter jämnt med sina bakben saknar både den styrka och stabilitet som krävs.
DET JÄMNA PÅSKJUTET
Tränsbett är det verktyg vi använder för att skola påskjutet."

Och så lite kort på min underbara lilla vita ponny. Hon är en sagoponny och jag är så tacksam över att få ha henne hos mig.




Vi önskar er alla en Glad Midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar