fredag 11 juni 2010

En underlig kväll

Igår kväll var en sådan där kväll när älvorna dansar över lägdorna och diset ligger i luften. Tyst och stilla. När jag ställt in alla hästar och släckt och stängt i stallet och var på väg in så kollade jag utöver betena och döm om min förvåning när det står något i en av hagarna! "Vad i hela världen! Har jag blivit alldeles galen och glömt en av hästarna ute??" Jag tvärstannar och stirrar. Varelsen i hagen stirrar lika stint tillbaka på mig och då ser jag att det är en älg. Han spatserar runt en liten stund inne i hagen och vänder sedan och travar rakt igenom alla mina stängsel, ut på grusvägen och sedan in i skogen igen.
Tänk att jag inte lärt mig att använda mobilkameran än, tänk att få ett kort på den synen!
Nu blir det till att laga stängsel.
Det var inte jag som hade blivit alldeles senil i alla fall, tack och lov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar